Monday, 14 March 2011

JANGAN LUPA, YA!

KITA JANGAN LUPA...
KITA NI SEKADAR HAMBA ALLAH YANG HINA...
JANGAN CUBA MELANGKAU KUASA ALLAH TAALA...

KITA JANGAN LUPA...
KITA BERADA ATAS MUKA BUMI NI...
YANG LEBIH HINA DARI BANGKAI KAMBING...

KITA JANGAN LUPA...
ALLAH KATA HARAM...
HARAMLAH MAKNANYA...
KENAPA DEGIL SANGAT...?

KITA JANGAN LUPA...
KALAU WAJAH KITA BURUK...
PASTI ADA HIKMAHNYA...

KITA JANGAN LUPA...
BANYAK KEISTIMEWAAN YANG ALLAH JANJI UNTUK HAMBANYA YANG BERTAKWA...
KENAPA TAK NAK KEJAR KEISTIMEWAAN TU...?

KITA JANGAN LUPA...
KAYA MACAM MANA PUN KITA...
ALLAH BOLEH TARIK KEKAYAAN TU BILA-BILA MASA...

KITA JANGAN LUPA...
WALAU PANJANG BAGAIMANAPUN UMUR KITA...
MATI TETAP AKAN KUNJUNG TIBA...

KITA JANGAN LUPA...
KTA TAK TAHU SAAT BILA KEMATIAN KITA...
KENAPA BERAT SANGAT NAK BERTAUBAT...?

 KITA JANGAN LUPA...
ALLAH SENTIASA BERSAMA KITA...
TAK PAYAH GUNA TANGKAL KE APA KE...

KITA JANGAN LUPA...
ALLAH NAMPAK PERBUATAN JAHAT KITA..
MALU LA....

KITA JANGAN LUPA...
KITA JANGAN LUPA...
KITA JANGAN LUPA...

Sunday, 13 March 2011

Kembalikan Merahnya Mawar Yang Pudar...

Merahmu mengusik hati,
Harumanmu mengocak naluri,
Pesona mata yang memandang,
Menggamit hati nan walang...


Nun luas terbentang hamparan kebiruan,
Mendamai hati tatkala kerunsingan,
Bayumu menitipkan kata-kata indah,
Semangat buat diri yang gundah...

Kini mawar merah tidak semerah dulu lagi,
Lautan biru tidak sebiru dulu lagi,
Kembalikan merahnya mawar yang kian pudar,
 Pulangkan pesona biru lautan yang menghilang,
Agar dapat kurasa harumannya mawar merah,
Sebelum layu di dahanan hidup,
Bertemankan birunya lautan yang memikat,
Sebelum mengering di rekahan bumi....

Sunday, 6 March 2011

Akulah Perempuan Itu...

Aku seorang perempuan yang simple .
Aku tak mengharap apa2 cuma aku
mengharapkan kasih sayang dari insan
tersayang . .

Bagiku , cinta sekelip mata datang dan pergi .
Cinta membuatkan aku hampir terluka pedih .
Bagai dicucuk jarum yang berbisa .
Aku pernah mencintai si dia .
Tapi, adakah si dia juga turut mencintai aku .
entahla . .

Cinta lahir dari hati yang tulus ikhlas .
Cinta tak semestinya pada seseorang .
Tapi juga pada Yang Maha Esa , keluarga dan teman2 .
Aku sekarang dalam dilema .
Dilema kerana apa ?
Dilema yg sangat perit bagi diriku .
Walau bagaimanapun aku tetap tabah dgn
semua ini kerana aku tahu
ALLAH sedang menguji hambanya seperti aku
supaya aku tabah dan terus berdoa kepada-Nya .

Apa pun aku tak nak bersedih lagi .
Hidup ini perlu diteruskan .
Aku bangkit dan terus bangkit untuk
meneruskan kehidupanku
sebagai perempuan yg kuat semangatnya .
Yang berlalu tak akan hadir lagi...
SO . . KITA ENJOY ! ! ! ! ! !

Wednesday, 2 March 2011

Surat Untuk Ex - Boyfriend


Assalamualaikum

Hai awak ,


Apa khabar ? sihat ? macam mana dengan kehidupan awak sekarang ni ? mesti bahagia kan disamping orang tersayang . Terlebih dahulu saya ingin memohon maaf jika selama perkenalan kita ni saya ada buat salah dan silap yang menyinggung perasaan awak . Tujuan saya menulis surat ini adalah hendak meluahkan segala yang terpendam didalam hati saya selama ini yang awak tidak tahu . Saya tahu yang saya ini tak seperti yang awak harapkan dan saya juga tahu yang awak tiada niat untuk sakitkan hati saya mahupun permainkan perasaan saya . Saya sebenarnya happy sangat dapat kenal dengan awak , kerana saya kenal dengan awak masa saya tengah bersedih dan awak lah yang menghiburkan hati saya . Terima kasih awak sebab awak selalu bagi nasihat dan kata2 semangat dekat saya , awak juga berikan saya kasih sayang , terima kasih banyak2 awak .
 

Tetapi mengapa saat pertemuan kita hari itu awak tidak berani nak menyuarakan isi hati awak yang awak hendak minta putus dekat saya ? mengapa awak ? saya tahu awak tak sengaja nak buat saya macam itu , kalau saya tidak tanya mesti awak takkan bagi tahu kan ? awak bagi tahu yang awak kena pindah dari Kuala Lumpur dan awak kata yang hubungan jarak jauh akan menyusahkan saya awak takut nanti awak tak dapat nak tumpukan perhatian dekat saya . Tapi awak , saya tak kisah dengan semua itu sebab sekarang pun kita berjauhan kan dan kita masih seperti dulu.
 

Hal yang mengejutkan saya ialah apabila kawan saya korek rahsia dari awak dan apa yang saya dengar dari dia adalah lain dari yang awak bagi tahu saya . Kenapa awak berbohong dengan saya ? kenapa awak perlu sembunyikan hal yang sebenar ? kenapa ?  kalau awak rasa saya tak boleh terima , awak salah . Saya tahu yang awak masih lagi teringatkan EX awak masa awak berkawan dengan saya tapi masa tu saya tak ambik kisah pun sebab awak kata yang awak dah tak nak dekat dia . Saya kecewa dengan sikap awak sebab EX awak datang balik nak dekat awak dan awak sanggup terima dan awak putus dengan saya walaupun awak tak cakap depan2 . Dulu awak juga kata yang dia curang dengan awak dan awak tak nak dah dekat dia tapi sekarang dia datang pujuk awak yang dia tak akan buat lagi awak terus terima dia dan awak tinggalkan saya . Saya sgt kecewa dgn sikap awak . Mana janji awak dulu ? Mana kata2 awak dulu ? Apa yg awak lakukan memang saya tak boleh terima !
 
Biarpun kita sudah tiada apa2 saya tetap doakan kebahagiaan awak dengan si dia akan berkekalan . Jadi saya tidak akan bersedih dengan perpisahan ini . Hanya yang saya inginkan dari awak . Lupakan saya . Jangan ingat saya lagi . Saya minta awak pergi jauh2 dari hidup saya . Saya tak nak ada kaitan dgn awak lagi dah . Lupakan juga semua kenangan kita . Akhir kata dari saya , awak jagalah diri baik2 ye , salam terakhir dari saya . Semoga awak bahagia dgn hidup awak sekarang .

Assalamualaikum .

Cinta Hanya Drama

Orang cakap permulaan hidup adalah dari kegagalan yang kita hadapi .
Betul ke ?
Orang pun suka cakap cinta itu buta .
Tapi bukan ke kita yang buta sebab tak pandai nak kontrol dan menilai ?
But for sure everything happens for a reason .
Nobody wants to get involved in any problem that related to LOVE .

So do I .
Salah ke kalau kita tak terima orahg tu as a BF ?
Dah kita tak nak .
For what if we are not sincere ?
Love make me sick .
Because of love there are so many girls pretending is other person .
Try to be extraordinary even though they know they can't .
Do silly things just because of love .
Love makes girl become a DRAMA QUEEN and I hate that very much .
But when we accept him and started to love him why he just ignores us just like that ?
Started to do something that really irritating .
To me FRIENDS ARE FOREVER , BOYS IS WHATEVER .

And you guys out there cannot eccept when there is comparison about them because LELAKI SEMUA SEMEMANGNYA SAMA .
But certain of them not and that minor of guys are supposed to be respected .
So guys please give some respect to girls ok .

LOVE is not a big thing .
But for sure you has found your true love .
Try to face it but not let it control yourself .
LOVE is really such a GREATEST THINGS so JANGAN BURUKKAN IA DENGAN
PERKARA YANG TIDAK SEPATUTNYA .