Sunday, 15 May 2011

SELAMAT HARI GURU..

Assalamualaikum semua ! :)
-Tak jawab dosa.. Jawab... Sayang..

Tengok title post pun korang sume dah tahu kan aku nak cerita pasal apa?? heee....

mestilah nak cerita pasal hari guru tak kan pasal hari lain pulak kan...

Firsly, aku nak ucapkan selamat hari guru untuk semua guru2 di Malaysia khususnya guru2 yang telah mengajar aku semasa  kat TADIKA ISLAM AN-NUR, PRASEKOLAH SK SUNGAI BESI, SK DESA TASIK, KUALA LUMPUR semasa kat SK BALIK PULAU dan sekolah yg sekarang SMK SERI BALIK PULAU, PULAU PINANG.. Pengorbanan serta jasa guru tak akan dapat kulupa..

Bagi aku.. Guru adalah ibu bapa kat sekolah.. Mmg patut cikgu2 marah kita kat sekolah bila kita buat salah.. kalau dia tak marah or tegur, maybe kita tak akan sedar apa kesalahan or kelemahan kita kat sekolah..

Sepanjang hidup aku.. ramai dah guru yang aku jumpa.. lain cikgu lain perangainya dan lain tahap kegarangannya.. tapi best jugak dapat cikgu garang sebab selalunya kalau cikgu2 garang buat lawak mesti kita ketawa... ye tak? mesti punya arr... huhu..


Kat sini aku nak story jugak pasal cikgu2 yang mendidik aku dari la tadika sampai sekarang... sebab tu la aku rasa semangat sangat2 nak belajar..sebab ayah dengan ibu selalu ingatkan kan jasa dengan pengorbanan cikgu2 sangat besar.... Masa kat KL dulu.. Cikgu2 memang best n garang2... Kalau garang tu.. Memang garang habis.. Nk cerita pasal cikgu2 tadika...x ingat sangat... Tpi ingat cikgu time prasekolah jer la..tu pun sebab cikgu tu jiran kat kawasan perumahan dulu... tapi cikgu tu memang best...  Kalau time kat SK DESA TASIK pulak... yang alyaa ingat sampai skarang ialah EN. NIK MOHD ARIF... memang best r cikgu nie... yang alyaa ingat.. dia ajar matematik... dahtu guru kelas time aku darjah 5 dengan 6... nama cikgu pun dah sama dengan nama kelas tau... kelas 5 & 6 ARIF... memang dah same dah... (p/s : cikgu nik..bukan nak perli cikgu taw..) tapi aku duduk kat kelas 6 ARIF just sebulan jer sebab kena pindah ke PENANG...iautu tempat tinggal aku sekarang di BALIK PULAU...maklumlah..jadik anak polis nie..kena la pindah sana sini kan.. masuk thun nie dah 4 tahun aku tinggal kt PENANG... tu yang sesat skolah sampai SK BALIK PULAU... heee...

Kalau nak ingat kat SK BALIK PULAU memang banyak cikgu yang aku ingat sampai sekarang...cikgu yang aku rindu giler nak jumpa ialah PN. HAIRIESYA, PN. AIDA, PN. RUSMALIZA dengan EN. FUAD... x dilupakan jugak... EN. RIZWAN dengan SIR ADZRUL... lama dah xjumpa cikgu2 nie sejak2 masuk sekolah menengah nie..

Kat SMK SERI BALIK PULAU plak.. cikgu yang paling aku sayang ialah arwah PN HAJAH ZAURA... Cikgu Zaura memang best... kalau dia berucap kat depan... pergh.... memang menusuk kalbu... tapi sayang... cikgu pergi terlalu awal... sebelum alyaa ambik result PMR tahun lepas... cikgu meninggal sebab eksiden... memang sedih bila dapat tahu time dia meninggal... sebab kat sekolah hari jumaat hari terakhir sekolah tahun lepas... alyaa salam dengan dia and then dya pesan belajar rajin2.. jangan tinggal solat dan dengar cakap ibu dengan ayah... I MISS U CIKGU ZAURA.. AL-FATIHAH WT CIKGU...semoga roh cikgu ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman..Insya-Allah..

Yang tadi pasal cikgu Zaura.. sekarang nie pasal Cikgu Ezuari pulak... Bagi aku... Jasa cikgu Ezuari kat memang besar.. sebab nak PMR tahun lepas.. time percubaan matapelajaran matematik aku gagal....atas nasihat warden asrama tahun lepas iaitu Puan Norhayati  aku mintak tolong dengan cikgu Ezuari... dengan pertolongan cikgu Ezuari... dan hasil usaha aku nak lulus... matematik PMR tahun lepas dapat B.. Alhamdulillah.. terima kasih cikgu... 

Bukan hanya cerita2 cikgu2 yang kat atas je yang aku nak cakap..kalau nak story semua..memang penuhla entry nie..semua cikgu aku sayang..semua cikgu banyak berjasa kat aku...jasa cikgu2 semua memang x boleh nak dibalas dengan wang ringgit..hanya kejayaan je yang boleh dibalas untuk cikgu2 ..Insya-Allah..aku akan cuba yang terbaik untuk masa depan...

Lastly... Aku nak ucap SELAMAT HARI GURU buat semua cikgu2 yang dah ajar aku selama nie... aku janji akan ingat segala tunjuk ajar & nasihat yang cikgu2 semua dah berikan... Insya-Allah...mungkin satu hari nanti dengan hasil penat lelah cikgu2 mengajar, aku berjaya sambung belajar sampai ke menara gading.. mudah2han la....
bagiku, jasa cikgu2 memang besar...cikgu2 sanggup berkorban masa mereka untuk melihat anak2 murid mereka berjaya... aku doakan semua cikgu2 yang pernah ajar aku sentiasa sihat walafiat dan berjaya dalam bidang perguruan nie... Insya-Allah...

SELAMAT HARI GURU.. (,")**(",)

It's Nice..

H.O.L.L.A.N. D
Hope Our Love Lasts And Never Dies

I.T.A.L.Y.
I Trust And Love You

L.I.B.Y.A.
Love Is Beautiful ; You Also

F.R.A.N.C.E.
Friendships Remain And Never Can End

B.U.R.M.A.
Between Us, Remember Me Always

N.E.P.A.L.
Never Ever Part As Lovers

K.E.N.Y.A
Keep Everything Nice, Yet Arousing

C.A.N.A.D.A.
Cute And Naughty Action that Developed into
Attraction

E.G.Y.P.T.
Everything’s Great, You Pretty Thing !

M.A.N.I.L.A.
May All Nights Inspire Love Always

T.H.A.I.L.A. N.D.
Totally Happy, Always In Love And Never Dull

I just wanna be a best friend of someone...

If you smile, I smile
If you laugh, I laugh
If you cry, I cry
If you jump off bridge, I'll attend your funeral and pray for you...

Saturday, 14 May 2011

Sibuknya Kamu..

Rasulullah s.a.w pernah bersabda,
"Beribadah disaat-saat huru hara, dunia kacau bilau adalah seperti hijrah kepadaku."(Hadis riwayat Imam Muslim).

Muslim yang mampu beribadah dan menunaikan kewajipan agamanya disaat-saat yang penuh dengan huru-hara dan gangguan daripada segenap penjuru dan mampu mengingati Allah s.w.t disaat-saat orang lain lupa dan disibukkan dengan perkara yang melalaikan. Mereka akan diberikan pahala seperti pahala hijrah yang telah dilalui oleh kaum muhajirin dizaman Rasulullah s.a.w.

Inilah hikmah perbezaan zaman. Mudah-mudahan kita termasuk dalam golongan yang mampu beribadah walaupun dalam keadaan dan suasana yang sangat menyibukkan dan mudah- mudahan kita mendapatkan pahala besar yang telah dijanjikan Allah seperti yan dinyatakan dalam hadis Rasulullah s.a.w.

Hadis ini termasuk dalam kitab yang menerangkan tentang hadis-hadis akhir zaman sedangkan tiada disebut dalam lafaz dan mantan hadis peristiwa tentang akhir zaman ataupun tanda-tanda kiamat. Tetapi pada maknanya inilah kejadian akhir zaman.Kita duduk pada zaman yang terakhir.

Tanda hari kiamat sudah mendekati dunia islam ialah Kelahiran Nabi Muhammad S.a.w itu sendiri. Nabi telah meninggalkan kita sudah 1430 tahun dan kita ini sudah berada di penghujung. Dunia sudah terlalu tua. Dalam keadaan yang penuh dengan huru-hara. Ini terbukti dengan macam-macam kisah jahil dengan niat mengejar dunia,cari makan,cari harta dan sebagainya.

Sibuk dengan pemerintahnya,sibuk dengan hal masing-masing ataupun huru- hara dengan makna berlakunya pelbagai maksiat yang tak pernah berlaku dan maksiat yang sudah berlaku semakin bertambah banyak.
Maka dalam keadaan masyarakat hari ini.Masing-masing lupa kepada beribadah kepada Allah. Barangsiapa yang masih lagi sempat meluangkan masa beribadah kepada Allah maka pahala-pahala hijrah.iaitu pahala yang telah didapat oleh golongan muhajirin iaitu sahabat yang telah berpindah dari Mekah ke Madinah. 

Walaupun tidak sama seperti pahala orang orang muhajirin tetapi pahala hijrah itu maksudnya pahala yang sangat besar disisi Allah s.w.t.

Kenapa pahala yang begitu besar diberi kepada kita oleh Allah s.w.t ?
 
Kerana pada akhir zaman maksudnya orang semakin lupa untuk beribadah. Ketika orang ramai sibuk beribadah seperti mana zaman Nabi s.a.w.,zaman para sahabat, zaman tabi'in dan zaman solafus soleh. Pada masa ini pahala yang didapati tidak sebanyak pada zaman kita. Apa jua pekerjaan pun kalau ramai orang boleh melakukannya maka bayarannya sedikit sahaja. Tetapi bila pekerjaan itu tidak ramai yang boleh melakukannya maka bayarannya akan banyak.

Zaman kita ini ramai yang tidak mencari akhirat tapi bila kita masih lagi mencari maka banyak pahala yang akan diperolehinya. Itulah kelebihannya kerana orang ramai tidak memerlukannya. Terbuktinya sekarang ini masing-masing sibuk. Sibuk sampai tidak sempat pergi ke masjid. Hanya mampu sekali seminggu saja pergi ke masjid iaitu pada hari Jumaat.

Kalau tidak hanya pada Solat sunat hari raya sahaja. Sibuk sampai tidak sempat menadah kitab. Orang mengajar hadis, tidak boleh hadir, orang mengajar tafsir, tidak boleh mari, orang mengajar feqah, tidak ada masa, orang mengajar akidah , ada mesyuarat, Orang mengajar Al-Quran biar jadi lembut lidah, biar jadi sah sembahyang, ada hal kat pejabat, orang nak beritahu bab taharah, haid, nifas, tayamum, wudhu. Tidak diperbolehkan juga. Kenapa? nak sambut menantu dan menimang cucu.

Maknanya kita sangat sibuk. Maka zaman orang sibuk ini, barangsiapa yang sempat maka kitalah orang yang terpilih. Manusia hamba Tuhan yan berakal yang diberikan taufik beserta dengan hidayah. Dalam keadaan ramai orang yang lalai maka janganlah kita menjadi lalai.
 
Dalam surah Al-Ara'f , Allah berfirman ,
"Jangan ada kamu tergolong dalam golongan orang- orang yang lalai".

Kita kena beribadah dalam keadaan ikhlas kepada Allah. Segala perkara yang baik kita niat kerana Allah s.w.t akan menjadi satu ibadah. Memasak kerana Allah, membasuh kereta kerana Allah dan jadikanlah setiap detik itu berada dalam niat ibadah. Hati elemen yang paling utama dalam memimpin manusia itu kepada beribadah kepada Allah. Rasulullah s.a.w bersabda,
"Dalam tubuh anak adam itu ada seketul daging,kalau baik daging yang seketul ini maka baiklah keseluruhan tubuhnya,jika buruk seketul daging itu maka buruklah keseluruhannya,ketahuilah olehmu itu ialah hati".

Beruntung kita yang membersihkan hati !

Tuesday, 10 May 2011

Sahabat


Sahabat...
Hulurkanlah Tanganmu Bila Aku Terjatuh,
Pimpinlah Tanganku Bila Aku Tersesat,
Hamparkanlah Bahumu Saat Aku Berduka,
Peluklah Aku Bila Aku Berjaya...

Sahabat...
Aku Berharap Kau Selalu Ada,
Saat Aku Memerlukanmu,
Saat Suka Dan Duka Menjenguk Jiwaku,
Saat Aku Hilang Tempat Berpaut,
Dan Saat Itu  Ku Harap Kau Hulurkan Tanganmu,
Bersama Keikhlasan Hati,
Tanda Tuluskan Ikatan Kita...

Sahabat...
Aku Tidak Berharap Engkau Menjadi Insan Yang Sempurna,
Kerana Aku Juga Tidak Sempurna,
Aku Tidak Harap Kau Sebagai Perlindungku,
Aku  Hanya Berharap Agar Kau Memberi Sedikit Semangat Untuk Aku Berdiri Tegak,
Berani Menempuh Arus Hidup Yang Makin Ganas Gelombangnya...

Sahabat...
Genggamlah Tanganku Andai Engkau Tidak Mampu Berdiri Sendiri,
Peluklah Aku Tika Kesepianmu Menemanimu,
Tangan Ini Tidak Pernah Kuat Untuk Memegangmu,
Tapi Aku Percaya Keikhlasanku Cukup Teguh Untuk Menolongmu,
Aku Memerlukanmu Seperti Mana Kau Memerlukan Aku...

Cinta Sejati Langit dan Laut...

Dahulukala, langit dan laut saling jatuh cinta. Mereka saling
menyukai di antara satu sama lain. Oleh sebab sangat sukanya laut
terhadap langit, warna laut sama dengan warna langit. Oleh sebab
sangat sukanya langit terhadap laut, warna langit sama denga warna
laut.

Setiap senja datang, si laut dengan lembut sekali membisikkan kata-
kata `Aku Cinta Padamu’ ke telinga langit. Setiap kali langit
mendengar bisikan penuh cinta laut terhadapnya, langit tidak
menjawab apa-apa , hanya tersipu-sipu malu dengan wajah kemerah-
merahan.

Suatu hari, datanglah awan. Melihat kecantikan si langit, awan terus
jatuh hati terhadap langit, bak cinta pandang pertama. Tetapi tentu
sahaja langit hanya setia mencintai laut. Setiap hari, langit hanya
mahu melihat laut sahaja. Awan berasa sedih tetapi ia tidak berputus
asa mencari cara dan akhirnya mendapat satu akal. Awan mengembangkan
dirinya seluas dan sebesar mungkin serta menyusup ke tengah-tengah
di antara langit dan laut. Ia berusaha menghalangi pandangan langit
dan laut terhadap satu sama lain.

Laut berasa marah kerana tidak dapat melihat langit. Laut
mengeluarkan gelombangnya bagi mengusir awan yang mengganggu
pandangannya. Tetapi tentu sekali usahanya tidak berhasil. Lalu
datanglah angin yang sejak dulu mengetahui hubungan cinta langit dan
laut. Angin berasakan perlu membantu langit dan laut menyingkirkan
awan yang mengganggu perhubungan mereka yang sekian lama terjalin.

Dengan tiupan keras dan kuat, angin meniup awan. Lantas terpecah-
pecahlah awan menjadi berselerak ke banyak bahagian, sehingga ia
tidak berupaya lagi melihat langit dengan jelas dan tidak mampu lagi
untuk mengungkapkan perasaannya terhadap langit. Kerana rasa
terseksa menanggung perasaan cinta yang menggunung tinggi terhadap
langit, awan menangis sedih.

Hingga sekarang, kasih antara langit dan laut tidak dapat
dipisahkan. Kita juga dapat melihat di mana mereka menjalin kasih.
Setiap kali memandang ke hujung laut, di mana ada garisan horizon
yang menemukan langit dan laut, di situlah mereka sedang berpacaran...

Sunday, 8 May 2011

Ku Basuh Luka Dgn Air Mata..

 Sekian lama kita menjalinkan cinta
Akhirnya tak ke mana
Hanyalah diriku saja yang setia
Dalam perhubungan kita

Andainya engkau buat bermacam alasan
Setelah ku membenci
Diri kau pandangku samanya indah
Kini semuanya tak kena

Mengapa tidak kau berterus terang
Bahwa engkau ada yang lain
Aku doa akan agar kau tak menyesal
Biarkan diriku
Menanggung duka lara sendiri
Susah payah tak sorang pun tahu
Terasa hinanya bila kau menyingkir diriku ( 2X )

Ku ucap selamat tinggal cinta & selamat tinggal kekasih
Biar pun sukarnya untuk melupakanmu
& tak perlu lagi kau bertanya
Tentang diri ini

Biarlah ku sendiri hidup dalam sepi
Ku basuh luka dihatiku dengan airmata
Betapa pedih tak terkata
Lalu ku terkulai didalam sangkar rindu

Monday, 2 May 2011

Andai Lelaki Tahu

Andai lelaki tahu...
Apabila seorg perempuan jatuh cinta, lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya...

Andai lelaki tahu...
Apabila seorg perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukanlah bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah mencintai lelaki itu...

Andai lelaki tahu...
Apabila seorg perempuan marah, mmg dia tidak mampu mengawal perasaannya. Tapi percayalah, itulah maknanya dia sgt mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat shaja pasangan yg baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin banyak pula pertelingkahan yg berlaku...

 Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak bermaksud utk membuat anda rimas. Tapi dia mahu lelaki mengenalinya dgn lebih dekat...

Andai lelaki tahu...
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya. Tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda...

Andai lelaki tahu...
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang. Tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yg masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yg diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yg terbaik untuk anda...

 Andai lelaki tahu...
Apabila perempuan merajuk, jgn kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dgn wang ringgit @ hadiah sedozen, tetapi cukup dgn perhatian yg boleh buat perempuan rasa dihargai...

Andai lelaki tahu...
Apabila perempuan mengatakan "I LOVE YOU", itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasa sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata2 tetapi jua bahasa tubuhnya...

Andai lelaki tahu...
Apabila perempuan kata indu sama kamu, dia benar2 maksudkannya. Apabila berjauhan, bayangmu akan sentiasa bermain di mata...

 Andai lelaki tahu...
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jgn percaya kata2nya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yg terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yg terbaik di hatinya. Selagi dia dgn kamu, percayalah, walaupun perempuan masih menganggap masih ramai lagi yg lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yg terbaik...

 Andai lelaki tahu...
Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud utk menjadi degil tapi dia mau melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dgn kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sgt lembut. Andai kena caranya, jgn terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dlm masa sesaat...

 Andai lelaki tahu...
Apabila perempuan berkata "TOLONG TINGGALKAN SAYA", dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar2 menyintai anda. Perempuan sukar mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yg paling menyayangi anda dan sgt sensitif dgn perubahan pada diri anda...

Andai lelaki tahu...
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dgn perempuan itu dgn perbezaan yg tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan. Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yg bakal menjadikan lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perenpuan itu tampak lemah tetapi dia punya kekuatan tersendiri yg bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya...

Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dlm hidup anda kerana dia didatangkan bukan dgn kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yg terbaik utk anak2 anda... 

Dan Senyumanmu Masih Lagi Berharga

Hadapilah satu suratan atas sesuatu ke atas kita...

Cita2 dan tujuan kita satu utk menuju ke penamat yg paling menggembirakan. Namun di dlm perjalanan kita akan menghadapi pelbagai rintangan dan cabaran. Andainya tidak mampu meneruskan, kita akan tersungkur dan hadiah utamanya akan dimiliki lain. Tetapi tak usahlah kecewa, walau hadiahnya tidak kita perolehi, tetapi keseronokannya kita sudah rasa. Jadi bercintalah sepenuh hati. Namun jangan letakkan harapan terlalu tinggi...

Dalam kehidupan kita ini sering kita beri pelbagai pilihan untuk memilih sesuatu perjalanan kehidupan. Seiring saja kita terasa ada kesilapan dlm mencari sesuatu yg diinginkan. Kadang2 kita salah membuat perhitungan sehingga kita terasa akan derita atas sesuatu pilihan...


Mana mungkin kita dpt undur kembali masa itu dan membuat kembali pilihan yg terbaik seolah kita mampu mengubanya. Mampu utk mencoraknya sesuai dgn kemahuan kita. Tidak percayakah kita pada Rukun Iman dan percaya pada Qada & Qadar...

Semua orang pernah melakukan kesilapan masa lalu. Kadang2 kesilapannya dlm memilih satu keputusan yg berat telah mengubah masa hidupnya. Kadang2 hanya kesilapan kecil sahaja telah merubah segala hidupnya. Tak perlu aku bicarakan apa kesalahan atau kesilapan seseorang itu...
Yang mana kini, kita berdiri sekarang adalah dlm realiti. Bukan dlm bayang2 sendiri. Manusia yg takutkan realiti yg kini tempatnya berdiri umpama seorang yg tiada pegangan diri dlm mengejar impian...

Berhentilah menangisi sesuatu suratan yg berlalu. Pasti ada hikmah yg tersembunyi di sebaliknya. Usah dikenang salah lama, dan terus menghantui masa depan...
Manusia mungkin menghadapi berbagai macam kesulitan selama satu hari penuh. Namun apapun kesulitan tersebut hendaklah ia berkeyakinan kepada Allah dan berfikir bahawa Allah menguji kita dgn sesuatu yg kita kerjakan dan fikirkan dlm hidup di dunia. Ini adalah kenyataan yg sangat penting yg seharusnya tidak pernah kita lupakan sekejap pun...

Hadapilah dgn senyuman. Walau di dlm masih tersirat derita atas suratan lalu, sekurang-kurangnya kita masih ada iman. Dan percaya yakinlah, kita hanyalah hambaNya. Kita hanya merancang. Tapi sebaik-baik perancang hanyalah Allah SWT...
Kadang2 kesakitan sangat tidak tertahan dan amat memaksa berpura2 mempamerkan satu wajah riang dan senyuman yg seolah iklas utk menyembunyikan perasaan yg pedih dan hancur. Siapalah yg tahu isi hati yg dilanda kekecewaan. Namun semua itu anyalah sementara dan mainan perasaan. Dan biarlah masa yg menghukumnya...

Hadapilah ia dengan senyuman kerana SENYUMANMU MASIH LAGI BERHARGA....