Monday, 10 October 2011

AKU BUKAN PENDENDAM!!!!

yes i'm NUR'ALYAA' SYAFIQAH .
so what ?
mls la aku nak story pasal keburukan orang .
tapi aku nak korang semua ambik semua yang aku tulis nie .
dan renungkan apa yang patut .

utk that person . 
kalau la kau terbaca entry nie . 
and then kau terase .
aku mintak maaf awal2 .
tapi nie utk kesedaran kau jgk .
as a human . 
kita tak pernah lari dari kesilapan .
so kau jgn nak suka2 hati kau hukum org tak tentu pasal .

aku nak bagi tahu kat kau . 
Tuhan tak lahirkan seorang penjahat utk jadi jahat .
Tuhan tak lahirkan penjenayah utk jadi penjenayah .
Dan Tuhan tak lahirkan manusia sebagai seorang pendendam
Betul kan ? ? ?

macam nie la .
aku nie bukan spesies yang sesuka hati hukum org .
dan aku sedar .
aku bukanlah Tuhan dan majistret yang jatuhkan hukuman dekat org .
aku cuma manusia biasa .
aku hamba Allah yang tak pernah lari dari melakukan kesilapan .
dan jugak dosa .
apa pun yang org buat dekat aku .
aku akan bagi peluang utk korang .
bagi korang yang lain mungkin bleh dimaafkan .
begitu jugak dengan aku .
tapi tidak untuk kali nie .
sebab hati aku dah panas tahap gaban .
tapi setiap manusia mesti diberi peluang dengan apa yang diaorang buat .
betul kan .? ? ?
tapi . . . 
peluang yang diterima haruslah dimanfaatkan .
gunakan lah peluang tu dengan sebaik2 nya .
bukan main2 kan peluang yang org bagi .
lama2 orang pun bleh jadik meluat .
tapi . . .
kalau korang tak gunakan peluang tu dengan sebaik yg mungkin .
KIRIM SALAM LA . . . 
pergi berambuss jer la .
hanya tu yang mampu aku cakap .

suka aku nak ingatkan kau (wahai hamba Allah) .
kalau kau sedar nie utk kau .
faham2 lah ye .
kalau tak faham jgk .
aku tak tahu la nak ckp apa .

ikut kata org yg aku kenal dan cerita pasal kau kat aku .
kau nie jenis :-
* talam dua muka (tapi bagi aku bukan dua muka . bertalam2 sampai habis kat kedai pun kau sapu letak kat muka kau .) *
* suka jaga tepi kain org (aku tak kisah pasal tu . tapi kain kau sendiri berterabur tak nak pulak kutip . kain org yang kau nak tlg kutip . mmg bagus la kau kann .) *
* mengata pasal keburukan org tiap2 masa (pasal kau kalau aku nak kata memang banyak . kesian kat kau . kata kat org . tapi org kata balik kat kau . ) *
 * sentiasa nak kata muka kau cantik (tapi bagi aku kalau pakai bedak 7 inci cantik ke tu ? ? ?) *
rasa macam nak bagi tahu jer nama hamba Allah tu .
nie kira nasib la aku panggil kau hamba Allah .
dari aku panggil kau _________ .
lepas nie kalau kau berselisih bahu dgn aku .
kau rasa perangai aku dah lain .
kau faham2 lah ye .
kalau aku tak tegur kau pun .
jangan nak tanya aku kenapa .
tanya diri kau sendiri .
apa yang kau buat smapai aku tak tegur kau .
ada fahamm ! ! ! !

dan suka la aku nak cakap dekat sini .
yang AKU BUKAN PENDENDAM MACAM KAU . . . .

No comments:

Post a Comment