Wednesday 8 August 2012

Terima Seadanya . .

Ramai orang kata . . 
Persahabatan tu indah . .
Tapi bagi aku . . 
Hubungan persahabatan yang terjalin antara diaorg . . 
Dah x ada ertinya . .

Selama ni . .
Aku dah cuba jadik yg terbaik utk diaorg . .
Tapi rupanya . .
Selama nie aku hanyalah BONEKA . .

Setiap hari . .
Air mataku akan mengalir . .
Mengenangkan nasibku di perantauan . .
Mengenangkan hidupku yg tiada erti dlm diri mereka . .
Setiap hari juga . . 
Aku menadah tangan . .
Memohon kepada Penciptaku . .
Moga Dia memberiku kekuatan . .
Moga Dia membuka pintu hati mereka . .
Membuka mata hati mereka . .
Untuk menerimaku sebagai SAHABAT . .

Kepadamu hati yang sedang bersedih . .
Bersabarlah . .
Ini hanyalah dugaan Allah untukmu . .
Dia sedang mengujimu . .
Sejauh mana keimanan dan ketaqwaanmu kepada-Nya . .

Buatmu sahabat . .
Maafkan diri ini . .
Andai selama perhubungan yang terbina . .
Banyak perlakuan yang tida disedari ada kekhilafannya . .
Aku hanya insan biasa . .
Hamba Allah di bumi ini seperti kalian . .
Yang tidak pernah lari dari melakukan kesilapan . .

Kepada-Mu Ya Rabbi . .
Berikan aku kekuatan . .
Untuk menghadapi dugaan-Mu di dunia ini . .
Tabahkan hatiku . .
Berikan aku petunjuk . .
Berikan aku hidayah-Mu . .
Aku hanyalah hamba-Mu yang lemah . .

No comments:

Post a Comment