Wednesday 19 February 2014

Satu Perjalanan Yang Dinamakan Cinta . . . ♥

For me , cinta itu adalah satu perjalanan yang boleh membawa perubahan yang besar dalam hidup kita . For example . Aku dah habiskan perjalanan tu in sad ending . We will start perjalanan kita apabila kita menyedari yang kita sudah mula mencintai seseorang yang bernama lelaki . We liked that person sampai ada satu masa tu kita fikir dialah orang yang paling penting dalam hidup kita . Now kita dah sampai di perhentian HAPPENING . . .

Perjalanan kita akan sampai di perhentian HEARTBROKEN when we realized that he already has someone special in his life . Di situ , kita akan menghadapi saat - saat duka keseorangan . Then , barulah kita menyedari yang FRIENDSHIP IS POWERFUL THAN LOVE . We will spend our time with crying and thinking about him . . .

But , our journey don't end here . Kita tetap juga suka that guy even he has already has someone special . Part nie yang buat kita confuse sebab buat apa nak suka lagi orang yang dah sakitkan hati kita . Maybe itulah orang cakap LOVE'S POWER . . .

Semakin lama kita menunggu si dia , semakin bosan kita terasa kerana kita sanggup menolak orang yang ikhlas mencintai kita semata - mata untuk mendapatkan a FAKE LOVE from him . Kita hampir sampai di penghujungnya apabila mulut kita berkata " I DON'T LOVE HIM ANYMORE " but hati kita still cakap " I STILL LOVE HIM " . Inilah yang dinamakan menipu diri sendiri . Kita mula menyedari yang kita LYING TO OURSELF setelah our friends give us nasihat yang boleh membawa seribu erti dalam hidup kita . . .

Our journey ends here when we forget 95% about him in our life . Tipulah tu kalau kita cakap yang kita dah tak suka dia lagi . Mesti ada lagi baki-baki yang tersimpan dalam hati kita untuk dia . Kan ? Cinta itu menyakitkan , but hakikatnya IT TEACH US HOW TO LIE TO OURSELF , TO DEAL WITH PAIN TO PASS IN TEARS AND TO HATE HIM WITH ALL OUR HEART . . .

Now , kita dah boleh melupakan si dia seidkit demi sedikit . But the scariest thing to do is LOVE SOMEONE . Kita takut kita akan dipermainkan lagi oleh seseorang yang bernama lelaki atau cinta tak berbalas . And it hurts ! You'll never remember , the things I'll never forget . . .

No comments:

Post a Comment