Friday 26 June 2015

Bukan Nak Popular .

Bismillahirrahmanirrahim . Assalamualaikum wbt .

Pagi nie secara tiba2 rasa nak update entri . Walaupun aku tak berapa nak ada idea pagi nie , tapi bila teringat apa yg org cakap pasal penulisan blogger nie , aku jadi terpanggil utk update entri aku dan jelaskan keadaan sebenar .

Ada org cakap kat aku :

"Eh , kau tulis blog sebab nak popular ek ?"

"Kau tulis blog sbb nak ikut mcm org lain ke?"

"Kau nak org kenal kau ke?"

Firstly , aku nak tanya . Orang yg ckp kat aku mcm nie , korang nie mmg takda kerja ek ? Memang kerja korang nak korek rahsia org ke ? Ke korang memang saja nak bagi org sakit hati ?

Aku menulis bukan sebab nak popular . Bukan aku nak ikut macam org lain . Tapi aku menulis kerana diri aku . Bagi aku , menulis blog nie , umpama aku menulis diari aku . Setiap entri yg ada kat blog aku , adalah luahan jiwa aku . Dan juga ada artikel dari akhbar , majalah dan bahan2 yg berkaitan yg aku rasa bermanfaat dan boleh dikongsi kepada umum . 

Popular ? Ada apa dgn popular ? Seronok ke jadi popular ?

Nak ikut tulis blog macam org lain ? Penting ke ?

Aku rasa tak perlu kot semua tu . Cukuplah aku jadi diri sendiri . Apa yg aku rasa aku patut kongsi , aku kongsi . Apa yg tak patut , aku akan cuba elakkan . Aku taknak nanti penulisan aku buat org lain sakit hati . Aku taknak org terasa dgn penulisan aku . Tak perlu aku nak tulis pasal politik , gosip2 artis yg ntah apa2 tu . Sebab tu bukan bidang aku . Aku taknak . Biar mereka yg ada dlm bidang tu yg tulis . Aku adalah aku . Dan akan terus jadi diri aku sendiri . Insya-Allah . Moga Allah pelihara aku dari perkara2 tersebut . Amiinn . .

# Kagum dengan org yg suka kawal hidup org lain . Sedangkan aku nak kawal diri aku pun susah .

No comments:

Post a Comment