Monday, 1 October 2012

ARRGHHHH . . . Boyfriendku Seorang Playboy !

Tidak dapat dinafikan si buaya darat memang memiliki personanya yang tersendiri. Playboy atau the heart - breaker nie ternyata lebih hebat berbanding the nerds , the machos atau the funkies . Nak tahu sebabnya ? Jangan berhenti baca selagi belum habis ya !

MENGAPA PILH SI PLAYBOY !
Menurut Urban Dictionary , boyz playboy didefinisikan sebagai boyz yang berperwatakan memikat , optimis , humor , karismatik , dan pandai bergaul . Nah , bukankah itu yang diimpikan oleh semua gurlz ?

Boyz playboy juga tetap pendirian dan tidak mudah terpengaruh dengan trend atau perkara - perkara lain . Biasanya , they all lah yang menjadi trend setter . Lagaknya mampu menawan hati sesiapa sahaja .

Lebih menarik lagi , kebiasaannya gurlz pemalu yang lebih ramai terpikat dengan boyz palyboy nie . Begitu juga sebaliknya .Bak kata pepatah , semakin susah nak dapat , maka semakin susahlah nak lepas . Tak begitu ? Hee . . .


KELEBIHAN SI PLAYBOY !
 TIDAK PLASTIK .
Boyz playboy memang tidak pandai berpura - pura . They are being themself all the time ! Lantaklah apa orang nak kata , yang penting dia menjadi diri sendiri . Sejujurnya itu lebih baik daripada boyz yang nampak baik dan alim , tapi sebenarnya . . . hmm , tak perlulah nak cerita ya .

TIDAK MUDAH DIDUGA .
Bagi boyz yang baik - baik , sikap dan keinginannya mudah diduga . Kalau keluar dating , mesti jalan - jalan atau menonton wayang . Berbeza dengan si playboy . Boleh jadi hari nie dia akan meluahkan perasaan sayang dan rindunya dengan kata - kata teramat puitis dan esoknya pula , berubah 360 darjah . Sikap beginilah yang menjadikan hubungan tidak stagnant dan keinginan untuk menaklukinya semakin membuak - buak .

PANDAI MEMANJAKAN .
Boyz lain biasanya pemalu dan kurang bijak dalam memikat manakala si playboy pula boleh jadi terlalu agresif memikat dan sangat romantik .

NALURI KEIBUAN .
Perasaan mahu menjaga dan merubah itu pasti menyenangkan . Disebabkan itulah wujud naluri keibuan dalam percintaan . Berhadapan dengan si playboy . Tentu you all berharap suatu hari nanti they all akan berubah menjadi seorang yang baik , kan ?

SUKAR DIKAWAL .
Mesti bosan kalau dapat boyz yang menuruti setiap kehendak you all , kan ? Macam tak ada adventure sahaja . Tapi beranilah you all buat begitu pada si playboy . Pasti menyesal tak sudah nanti . Tapi yang menariknya adalah apabila dia bertindak curang , you all juga boleh membalasnya . Pasti dia akan melutut mencari you all kembali nanti .

THE NEXT STEP !

ACCEPT IT .
Kalau sudah ternyata you all sudah tidak boleh hidup tanpanya , you all perlulah bersabar dengan tingkah lakunya . Bukan kesabaran biasa tau , tapi sabar tahap dewa ! Yelah , bukan sekali dua dia akan mendua dan mempermainkan you all , tapi berulang kali . Jika api bertemu api , makin teruklah jadinya . Silap - silap boleh berlaku kekasaran ke atas you all . Berhati - hati dan good luck ya !

LEAVE IT .   
Kalau sudah sedar you all tidak mampu bertahan , jalan yang paling baik adalah putuskan saja . Tidak sepatutnya you all mengiyakan segala suruhan dan berkorban masa dengannya . You deserve better babe ! 

1 comment: