Sunday 9 September 2012

Aku Tidak Percaya .

Assalamualaikum . Korang sume apa khabar ? Sory sbb dah lama aku x update . Bukan sajesaje . Tapi kesibukan aku semakin bertambah . Dengan TRIAL SPM yg tgh aku duduki sekarang nie . Maafkan saya . :)

Entry kali nie , aku nak tulis sesuatu yg masih lagu aku terkejut . Tentang sahabat aku yang meninggal dunia pagi tadi d'sbbkan oleh kemalangan . Jujur - sejujurnya , semalam masa Sambutan Aidilfitri kat sekolah , aku bersembang dgn dia . Biasa la sembang kawankawan . Tibatiba pagi tadi aku dapat tahu kata dia dah pergi . Astaghfirullah . Bertakung air mata aku . Hebatnya kuasa Allah . Perkara yg aku x sangka akan terjadi . 

Aku pergi ziarah arwah tadi . Kawankawwan sekolah dgn cikgucikgu pun ada . Saat aku menatap wajah dia , air mata aku mengalir . Aku beristighfar saat itu . Dalam hatiku , aku membacakan Al - Fatihah untuk arwah . Aku pinta pada Allah , tempatkan dia di kalangan orangorang yang beriman . Insyaallah .

Dia juga sahabatku walau pada zahirnya , aku tidak terlalu rapat dengan dia . Perkenalan pertama kami di kelas 6 Adam di Sekolah Kebangsaan Balik Pulau pada tahun 2007 . Tamat tahun 6 , kami samasama masuk ke SMK Seri Balik Pulau iaitu sekolah tempat aku menuntu ilmu dari tingkatan satu sehingga ke hari ini . Begitu juga dengan arwah .

Buatmu sahabat , semoga rohmu tenang di alam sana . Segala kesalahanmu telah ku maafkan . Apa yg terlebih dan yg terkurang dariku , aku halalkan semuanya . Semoga persahabatan kita akan kekal terjalin walau dirimu sudah tiada . Al - Fatihah buatmu sahabat .

Untuk sahabatsahabat blogger . Ingatlah , kematian itu tidak mengenal usia , masa dan tempat . Saya memohon , sedekahkan Al - Fatihah untuk sahabat saya tersebut , NUR SYAZANA BT. AZEMI yg telah kembali ke rahmatullah pada 9 September 2012 . Semoga Allah SWT mencucuri rahmat ke atas rohnya . Insyaallah .

Al - Fatihah .

No comments:

Post a Comment