Wednesday 11 January 2012

Hari Ini...

Hari ini hari yang buruk .
Hari ini hati yang tenang telah menjadi suram .
Hari ini wajah berseri berubah menjadi sedih .
Hari ini pun hujan turun dengan petir menyambar-nyambar .
Hari ini aku mengerti yang aku akan kehilangan kau .
Hari ini juga aku mula sedar jarak akan memisahkan kita .
Hari ini juga aku percaya hari-hari akan datang akan sunyi tanpa kehadiranmu .
Hari ini juga aku sedar akan tiba saat terakhir aku menatap wajah manismu .

Hari ini hatiku hancur .
Apabila mengigatkan kau yang akan melangkah pergi .
Meninggalkan aku sendiri di sini sunyi tanpa hadirmu .
Dan dirimu hanya meninggalkan secebis kenangan untuk aku ingati .

Hari ini aku hancur .
Hancur berkeping-keping merasakan semua ini bila hari ini aku tidak mengatakan bahawa aku tidak mencintai dia .
Sedangkan inilah kesempatan terbaik aku meluahkan kata hati .
Kata hati yang terbuku sebelum dia melangkah pergi .
Tetapi ,mungkinkah akan berlaku keajaiban bila dia mengetahui isi hatiku yang tulus ?

Walau apa pun yang akan terjadi selepas hari ini .
Hati dan perasaanku tidak berubah dan tidak akan pernah berubah .
Dan aku ingin dia tahu sesungguhnya sehingga hari ini aku tetap mengagumi dia .
Masih seperti saat ku bertemu dia, di hari pertama ku mengenal dia .

Walaupun semua telah berakhir .
Aku berharap hari esok tidak seperti hari ini .
Cukup hari ini aku merasakan semua kepedihan ini .
Merasakan kehancuran dan kekecewaan dalam diriku .
Kebodohan yang tidak dapat difahami dan suatu perasaan yang menyiksa diri .

No comments:

Post a Comment