Friday 27 January 2012

Realiti tak seindah disangka

Bukan aku pinta hadirnya cinta dlm hati . Bukan aku menagih seperti penagih dadah mengharapkan diri utk dikasihi dan disayangi . Bukan aku menjajakan hatiku yg kosong utk dipenuhi dgn perasaan yg indah . Aku juga manusia biasa yg punya hati dan berkali-kali aku bilang tidak mahu perasaan ini dari terus berlayar dlm lautan hatiku . Tetapi aku kalah . Layaranku tenggelam dalam lautan perasaan .

Iya , aku sedar , salah perjalanan arah tujuku . Aku sudah jauh tersesat dlm buaian kasih sayang . Ingin sekali aku pusing dan berpatah kembali dan mencari kompas agar tidak lagi meraba mencari-cari arah tujuan jln hidup aku . Sayangnya , aku tidak mampu berpatah kerana aku sudah jauh terbang mengikut kata hati . Takut benar kiranya sayapku patah dan aku akan kehilangan segalanya .

Aku perlu kuat dan tidak mudah menyerah walau apa pun yg akan terjadi nanti kerana jauh di sanubari ini sudah tertulis kenyataan yg sgt pahit utk ditelan apatah lagi utk dikunyah . Bersedialah menerima khabar duka utk melihat kebahagiaan dua insan yg sudah lama termaterai cintanya . Inilah realiti kehidupan apabila berani bermain cinta tiga segi . Keindahan itu hanya persinggahan sementara dan apabila tiba masanya keindahan itu juga akan hancur menjadi debu2 yang bertaburan . . .

No comments:

Post a Comment