Monday, 4 March 2013

Masa Untuk Mengintip !

Opps . Korang jgn fikir macam2 okayy . Tak ada masamya aku nak mengajar korang buat hal yg tak senonoh tu . Tak baik tau ! Asal baca tajuk mengintip , terus ingat skodeng . Bukan mengintip dalaman si dia , tapi jom kita intip apa sebenarnya isi fikiran boyz bila mula mencuba merapati gurlz . Wah , satu lagi info bonus yang perlu korang ketahui .

Hakikatnya , kebanyakan boyz lebih spontan berbanding gurlz . Tapi percaya atau tidak , si dia memang memikirkan banyak hal tentang jantina berlawanan . Bahkan sebelum melakukan sesuatu bagi merapati gurlz idaman , banyak juga pertanyaan yg diajukan kpd diri mereka sendiri . Macam pelik kan ? Tapi kalau korang tak percaya , baca sehingga habis . Ayuh semak ! ! !

Ketika Dating Pertama Kali
  
" Aku nie lucu ke tak ya ? "
 Nota : Jika korang selalu ingin kelihatan cantik , si dia lebih suka dianggap pandai menghibur dan bijak membuat jenaka . Ketika korang tiba2 terdiam sepi dgn mimik muka bosan , boyz dijamin akan akan mudah gelabah kerana menyangka dia tidak pandai menghibur dan korang tak tertarik dengannya .

" Alamak , ada cili terselit la ! Nak tegur ke tak ? " 
Nota : Korang pun satu . Lain kali lepas makan jgn lupa berkumur . Situasi sebegini sebenarnya paling membingungkan si dia . Boleh timbul dilema dalaman tahu tak ! Jika si dia memberitahu korang nanti , tentu saja pertemuan pertama yg istimewa bakal menjadi serba kekok gara - gara korang malu . Tapi , kalau tak diberitahu , mengganggu . . . Macam mana nak buat ?

" Boleh pegang ke tak nie ? " 
Nota : Rata - rata boyz berharap dpt duduk paling hampir saat pertemuan pertama . Kalau sekadar berjalan beriringan , bagi mereka belum cukup istimewa . Berpegangan tangan dikira begitu romantis dan saling mengasihi . Nah , sekarang korang perlu berani memberi kata putus . Bagi tahu secara jelas , tepat dan hormat supaya boyz dapat memahami pendirian pilihan korang . Jadilah gurlz yg bijak !

" Dia mahu tak aku ajak dating lagi ? "
Nota : Soalan nie selalu timbul di hujung pertemuan . Apatah lagi jika boyz berasa selesa dan serasi keluar bersama korang . Biarpun si dia akan seperti teragak - agak utk mengungkap kata berikut tapi ia cukup bermakna buat boyz bertanyakan soalan itu . Maklumlah , mereka takut bertepuk sebelah tangan . Pastinya seronok kalau korang juga menyatakan persetujuan . Ada juga ketikanya boyz gabra , SMSakan segera dihantar utk menyoal perkara seruapa . Korang dah sedia jawapannya ?

Sebelum Declare Couple
  
" Dia boleh terima aku ke tak ? "
Nota : Siapa kata gurlz saja yg takut ' direject ' ? Ini adalah pertanyaan boyz sebelum menyatakan hasrat hatinya utk serius dgn korang . Di usia berapa sekalipun , ketakutan hasrat ditolak tetap mereka rasai . Sebenarnya boyz ingin memastikan dulu perasaan korang sebelum memutuskan utk melafazkan kata keramat tu . Jadi , korang pun kalau sama suka , pandai - pandailah bagi hint . Tak reti - reti lagi ?

" Benarkah dia nie pilihan tepat aku ? "
Nota : Bila sudah membuat satu keputusan serius bererti boyz perlu jadi setia . Inilah yg membuatkan si dia ragu dgn pilihan serta kesanggupannya sendiri . Apatah lagi jika di sekelilingnya penuh setia ada gurlz - gurlz menawan . Semakin bertambah usia boyz tu , semakin lama mereka memikirkan hal serupa ini .

" Apa pendapat kawan - kawan aku ye ? "
Nota : Sudah jadi kebiasaan boyz bila memiliki sesuatu yg hebat , lagaknya jadi berbeza sikit . Termasuklah juga soal gurlz . Si dia muda ' lemah ' bila dikata teman -teman berpasangan dgn gurlz yg ' biasa - biasa ' saja . Bagi sesetengah boyz , pendapat teman tetap dianggap penting . Bakal celaru juga kalau teman2 si dia tak menyukai korang . Perlu lakukan sesuatu nie !

" Dia nie akan kongkong aku ke tak ? "
Nota : Boyz memang tak suka masanya terbatas hanya utk bersama dgn korang . Nampak mudah , tapi sebenarnya soalan ini agak menakutkan . Boyz khuatir korang akan memonopoli seluruh waktunya serta terpaksa ' melaporkan ' setiap aktiviti menerusi SMS mahupun panggilan telefon . Bagi mereka , korang perlu jadi teman istimewa yg menyenangkan .

" Adakah dia gurlz terakhir aku ? "
Nota : Boyz sangat arif kalau sebahagian besar gurlz berharap hubungan mereka akan menjadi lebih serius dan berakhir dgn sesuatu yg bahagia . Hakikatnya , boyz juga turut memikirkan soal yg serupa atas faktor umur , masa , wang dan tenaga . Buat korang , soal ini belum perlu difikirkan lagi okayy !

# Berfikir sebelum bertindak memang satu langkah yg bijak . Tidak kiralah dlm apa juga hal termasuk menjalin perhubungan istimewa . Ia ibarat perancangan peribadi utk manfaat diri sendiri dan memperoleh hasil yg terbaik . Tak salah membuat andaian pro kontra jika betul pada tempatnya !           

No comments:

Post a Comment