Sunday, 3 March 2013

Super Fun Single !

" Oh tidakkkk ! Beginilah nasib diriku yang single . Termenung dan duduk di tepi pantai sendirian . Huh ! Menyesal pula menolak cinta si dia suatu ketika dulu . Kalau tidak , tak adala hidup ini jadi sepi sebegini serta makan hati apabila tengok BFF hidup bahagia dan manja2 bersama pujaan hati " . . .

Biarpun begitu , tak perlulah korang rasa kesal sampai macam tu sekali . Single tak semestinya korang tak boleh menjalani hidup se - happy yang boleh . Selagi korang tidak menyusahkan dan mengganggu hidup orang lain , selagi itulah kehidupan single korang boleh diteruskan . Jom bezakan sama ada korang single yang desperate atau single yang happy selalu . . .

Desperate Single

  Setiap kali berjumpa , topik utamanya pastilah berkaitan dengan ' soulmate ' . Huh . . . bosannya ! Diri korang juga sentiasa bertanya , apakah masih ada lagi boyz yang okey untuk dibuat couple ? . . .
Persoalan yang sering ditanya ketika ingin keluar , " Pergi ke mana ? Dengan siapa ? BF ikut sekali ke ? Tak apalah . . . Malas " . . . Itulah antara reaksi yang diberikan apabila BFF mengajak korang keluar bersama - sama BF - nya . Gelaran anti - sosial sesuai diberikan untuk diri korang yang malas beramah - mesra dengan BF kengkawan . Kononnya " malas jadi nyamuk " . . .
Berborak tentang boyz atau apa saja yang berkaitan dengan hubungan , reaksi korang pastilah " Asyik - asyik isu boyz , tak ada hal lain ke yang boleh diborakkan " . . .
Gara - gara tidak mempunyai BF , mood pun sering berubah - ubah . Mudah sensitif dan sering marah tidak bertempat merupakan di antara sikap buruk yang sukar diubah dalam diri korang .
 Dengan title single yang dimiliki , dengan sedaya - upaya korang akan ' memprovokkan ' BFF untuk menemani korang . Contohnya . korang sanggup memburuk - burukkan BF teman sendiri .
 Kalau dah ada couple , pastilah setiap perkara yang dilakukan akan diberitahu terlebih dahulu dan segala larangan akan dipatuhi. Korang tahu , kekasih BFF tidak suka kekasih hatinya keluar lewat malam , tetapi korang sengaja mengajaknya semata - mata mahu dia melanggar larangan tersebut .

Happy Single

Tidak malu mengakui diri memang teringin mempunyai BF yang bertakhta di hati . Malah , kalau ada yang ingin berkenalan dengan korang , pastilah akan disambut salam perkenalan itu dengan hati terbuka . Tapi , itu tidak bermakna korang berterusan meminta supaya dicarikan BF !

 Daripada bersendirian di rumah , ada baiknya keluar bersama BFF dan BFnya . Selain dapat release tension , dapat juga luaskan lagi pergaulan dan bertukar - tukar pendapat .

Jika BFF dilanda masalah dengan BF , pastilah korang orang pertama yang dicari . Tidak ada salahnya menjadi pendengar yang baik dan meluahkan pendapat korang untuk menyelesaikannya . Tapi , jika korang turut kebuntuan , korang akan jujur mengatakannya . Tambahan pula , korang masih single !

Jiwa kacau ? Korang berusaha mencari kegiatan yang positif untuk memulihkan kembali diri . Barulah hati tenang dan jiwa sentiasa ceria .

Be profesional . Kurang berkenan dengan sikap Bfnya , pastilah korang akan berterus - terang pada BFF . Tak bermakna korang akan bermasam muka atau tidak bertegur sapa dengan BFnya tanpa alasan yang kukuh .

Sangat memahami status BFF yang tidak boleh bebas seperi dulu lagi . Malah korang turut menasihati BFF agar menjaga ikatan persahabatan supaya tidak ternoktah begitu saja .

Fact


Tidak ada salahnya jika korang meminta bantuan dari BFF memperkenalkan kengkawan yang sesuai dengan korang . " Tak kenal maka tak cinta " . Ungkapan nie sesuai buat korang yang ingin memulakan perhubungan yang baru . Tapi kalau dah terlalu ' over ' , meluat jugak mendengarnya . Nampak macam korang nie kemaruk sangat nak cari BF ! Come on . Don't be so desparate !

Single tak bermakna korang tak boleh dating bersama BFF , kan ? Bagus apa keluar sesekali dengan BFF , untung juga jika Bfnya membawa sekali kengkawannya yang sedap mata memandang . Bolehlah korang mencuba nasib ketika tu . . . :)

Kata orang , lebih baik belajar dari pengalaman orang lain daripada pengalaman sendiri . Mestilah pendapat korang diperlukan buat BFF yang bermasalah dengan BF . Manalah tahu ketika korang sudah mempunyai BF , pendapat yang korang keluarkan tu amat berguna sekali . Single tak bererti korang harus sombong kan ?

Hidup single mestilah ceria . Status single tak bererti korang boleh marah dan moody sesuka hati . Cubalah hargai kehidupan single korang tu dengan menjalani kehidupan yang santai bersama BFF .

Oleh sebab sikap korang yang pentingkan diri sendiri , hubungan BFF korang mula retak . Sebagai seorang teman yang rapat , korang patut memberi sokongan yang menggalakkan kepada BFF .

Kepercayaan yang diberikan oleh BF teman , haruslah korang jaga . Jelas membuktikan betapa pentingnya korang menjaga hubungan tersebut supaya BFF berasa tenang untuk menghabiskan masa terluangnya bersama korang . Tentu seronok kan ?

No comments:

Post a Comment